SR Play: ställa in sovtimer, Android

Jag brukar lyssna på radio i appen SR Play och på kvällen ställa in sov-timer. Nu funkar inte sov-timern, den går helt enkelt inte att klicka på. Är det ett fel som ni känner till?

Kommentarer

  • Hej Maria!

    Tack för att du hör av dig och meddelar att timerfunktionen inte fungerar som den ska! Just på natten är funktionen extra viktig, så jag förstår verkligen att du vill få ordning på detta.

    Vi har i den senaste versionen av appen upplevt problem med timerfunktionen, men i kommande version ska felet vara åtgärdat. Det ska dock gå att åtgärda detta på egen hand, innan den nya versionen landat i din telefon.

    Testa gärna följande: Gå till Systeminställningarna (inställningarna för telefonen) -> Appar -> Sveriges Radio Play-> Aviseringar.

    Se till att Visa aviseringar (huvudreglaget) är valt, gå sedan in i Aviseringskategorier och se även till så att Sovtimer och notisen för Spelare också är aktiverade.

    Testa gärna timern efter att du aktiverat aviseringarna (om de inte allaredan var rätt inställda) och se om det fungerar bättre nu, återkom om så inte är fallet.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Tusen tack för snabbt svar! Och ett bra svar, det var lätt att förstå vad jag skulle göra.
    Det vara bara ett reglage som inte var aktiverat och nu funkar det!
    Tack igen!

    /Maria i Umeå
  • Åh, bra! Tack för att du återkom och berättade att timern nu fungerar som den ska.

    Trevlig helg i Umeå!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • Ovanstående fungerar inte för mig. Har Android version 13. Hittar ingen sovtimer.
  • Hej Rosel!

    När du lyssnar på en kanal eller på ett avsnitt, så finns det en liten spelare nertill i appen. Tryck på den, så fälls en större version av spelaren upp, där du bland annat hittar timern!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Felanmälde detta i februari. Nu är problemet tillbaka.
    Sovtimer "när aktuellt ljud är slut" fungerar inte i normal hastighet (x1.0) eller lägre! Då ser man hur "timer-tiden" som tickar ner laggar med ca 1 sekund efter återstående tiden på uppspelningen. När uppspelningen är klar har sovtimer ca 1 sekund kvar och då hinner nästa uppspelning starta.

    Spelar jag upp med uppspelningshstighet mer/lika med x1 25 fungerar funktionen fint. Uppspelningen avslutas när aktuellt ljud är slut.

    Har pratat med Annika om detta i februari. Hittar inte inlägget längre.

    Innan vi hamnar där: alla permission för notiser är på, har provat att installera, har provat att rensa cache osv.

    App SR play 23.6.3 main release
    Android 13
    OnePlus 9 pro, OxygenOS
    DDD
  • Hej!

    Tack för att du flaggar för detta! Bra att du även berättar vilken appversion, androidversion och telefonmodell du har, vilket underlättar för utvecklarna när de ska undersöka felet. Jag gjorde precis ett snabbt test på min Android 13 men lyckas tyvärr inte återskapa felet, vare sig med normal hastighet eller lägre sådan. Uppstår detta problem varje gång du lyssnar med normal/låg hastighet, eller sker det då och då?
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • DDD
  • Tack! Jag ber våra utvecklare att ta sig en titt på detta!
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)
  • en enkel metod är att sätta

    time_seconds_sleep = time_seconds_playback_remaining - 1

    Då går man miste om den sista sekunden av en uppspelning men slipper å andra sidan få sina drömmar dikterade av vad nu luren spelar upp 😀
    DDD
  • Tack! Jag ser till så att utvecklarna även får tillgång till din lösning 😀
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)