Använding av sr appen inlänkad i sidor

https://sverigesradio.se/artikel/7458016
Tänkte lyssna på denna med FF ESR 52.9.0 men detta gick inte, har tidigare lyssnat på mycket webbradio och har sällan haft problem.

Kör noscript, men det enda som inte tilläts var googletagmanager.com - (vilket knappast lär användas på sidor finaniserade av staten som denna då google följer användare på div. sätt genom sin kod och då vi i sverige har lagar mot detta... ) så nu vet jag inte vad som är felet...
M.J.

Kommentarer

  • Hej!
    Jag vill kartlägga detta problem med två tester:

    1. Kan du lyssna i Firefox privata läge?
      Privat surfning - Använd Firefox utan att spara historik | Firefox Hjälp
    2. Detta avsnitt finns i två versioner:
      Folkets dikt: Beatrice-Aurore av Harriet Löwenhjelm
      Ger båda versionerna samma fel?

    Återkom så felsöker vi vidare därifrån!
    Annika Webbmaster
  • Även om det är lite av det uppenbara så borde webbläsaren om möjligt uppdateras. Den är ganska gammal då senaste ESR-version är 115.x. Vanliga är på 125.x.

    Jag kan dock bekräfta att det (länken i startinlägget) fungerar i 125.x på Windows 10, både vanligt och i privat flik med strikt läge. Inga tillägg typ Noscript dock.
    Martin S
  • Tack för att du tänkte på den saken, Martin!

    M.J:
    Med en så gammal version av Firefox har jag en stark misstanke om av vad som bör vara problemet - och hur du löser det! Det jag misstänker är ett fel som jag i första hand förknippar med Linux-miljö, men som undantagsvis även återfinns med andra operativsystem.

    Som administratör i detta forum kan jag, bakom kulisserna, se information om den dator du skrev hit med. Det ser ut som om du skrev hit med en dator med operativsystemet Windows Vista, men med tanke på att du verkar intresserad av integritetsfrågor och säkerhet, så förmodar jag att du inte använder ett operativsystem som Windows slutade stödja 2017 och som därmed inte får säkerhetsuppdateringar längre.

    Mer sannolikt är att du har en Linux-distribution med en user agent som "ser ut att vara Vista" och att du då eventuellt har senaste kompatibla versionen av FF. Problemet är i så fall troligen att du inte har installerat codecs som har stöd för AAC, se denna tråd om samma problem:
    Ljudfil stöds inte i Firefox på Linux
    Annika Webbmaster
  • Å andra sidan skulle 52 ESR matcha Vista, då det är den senaste/sista versionen som stödjer Vista (och XP). Den sista uppdateringen till 52 ESR kom för nästan sex år sedan.
    Martin S

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.