Använda P1-dokumentärerna på Instagram?

Hej,
jag är väldigt intresserad av P1-dokumentärerna, och jag undrar om det är okej/laglig att man översätta dem till ett annat språk och lägga upp dem på sitt Instagram sida?

Kommentarer

  • Hej Mahsa!

    Vi som svarar här arbetar med teknisk support av appar och webbtjänster, av den anledningen kan jag dessvärre inte ge dig ett bra svar på din fråga. För frågor gällande översättning och publicering av innehåll får du gärna kontakta lyssnarservice@sverigesradio.se - som säkerligen kan besvara din fråga gällande de lagliga aspekterna av publicering på Instagram.
    Ted Supportansvarig (ej kvar på Sveriges Radio)