Ångra vald app för att dela ljud

Hej!

Jag delade precis ett av era program med en kompis. När jag via appen valde att dela med WhatsApp, fick jag upp alternativet om jag ville dela med WhatsApp endast denna gång eller alltid. Råkade då trycka på "alltid". Detta gör nu att jag inte får upp några andra alternativ (t ex dela via sms) när jag ska dela ett program igen. Trodde att detta är en inställning på min Samsung Galaxy S10, men det verkar vara någon inställning i SR Play. Har nämligen testat att dela annat från andra appar, och då har jag full valfrihet.
Vet ni hur jag tar bort det val jag gjorde som "dela alltid"? Jag hittar ingenting i era inställningar. Förra gången detta hände fick jag göra ominstallation av SR Play.

Hälsningar
Sara
Sara Janson
Visa bästa svaret

Kommentarer

  • Hej Sara!

    Trevligt att du vill dela vårt innehåll. Nu bör vi förstås se till att du kan göra detta till vilken app du vill! Testa om detta hjälper:
    1. Mobilens inställningar
    2. Appar
    3. Välj Standardappar (Överst på sidan)
    4. Öppna länkar
    Gå sedan in i WhatsApp och bocka ur alternativet Öppna länkar som stöds. Gå därefter in i SR Play och testa att dela något klipp eller sändning. WhatsApp bör nu vara borta som alternativ att dela till och de andra alternativen bör vara tillbaka och valbara.

    Problemet med den här metoden är om du sedan åter vill kunna dela till just WhatsApp. Förhoppningsvis räcker det att endast gå in och åter bocka i Öppna länkar som stöds. Jag hoppas att det gör att du åter kan - men inte måste - dela våra länkar till WhatsApp.

    Återkom gärna och berätta om detta hjälpte!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika!

    Jag hade ju kommit halvvägs igår kväll när det strulade för mig - var inne på Appar, men noterade aldrig Öppna länkar.
    Att bocka ur alternativet Öppna länkar som stöds hjälpte inte, men däremot finns det något precis under detta som heter Rensa standard. Se bifogad bild. När jag klickade på Radera och sedan återgick till SR Play fanns åter igen alla delningsalternativ!

    Tack för hjälpen på vägen! 😀

    Hälsningar
    Sara

    Sara Janson
    Bästa svaret
  • Tack! Då vet vi hur vi ska hjälpa andra lyssnare som hör av sig om liknande problem.
    Annika Webbmaster