Airplay-problem tillbaka i 24.4.4

Version 24.4.4 har återintroducerat problemet med att iPhone inte kan koppla stabilt med AirPlay till högtalare. Musiken bryts efter några sekunder, sen tillbaka. Och så håller den på
Detta var ett problem tidigare och vet inte riktigt när det löste sig, men det funkade perfekt i 23.3.x.
Viktor Hellebro

Kommentarer

  • Hej Viktor!

    Jag kan inte på rak arm påminna mig om att vi har haft ett AirPlay-problem tidigare, och vill förstå detta bättre.
    1. Vad är det för högtalare du skickar ljudet till?
    2. Är det en direktströmmad kanal, på program i efterhand eller på bådadera du har märkt problemet?
    Tack för att du tagit dig tid att rapportera in problemet och tack på förhand för hjälp att kartlägga det!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Högtalaren är en Audio Pro A26 och det är i airplay-läge. Bluetooth funkar bra. Har lite svårt att prova andra airplay-högtalare men den fungerar som den ska med tex Spotify

    Plus att det fungerat felfritt en längre tid nu.

    Det är främst direkt-kanaler jag lyssnar på, även om jag då brukar hoppa tillbaka nån halvtimme eller så. Men får samma problem nu på program i efterhand

    Startade om högtalare (strömlös) och appen, men har samma problem. Den spelar musik i 3 sek, sen ett hack, sen några sekunder till. Blir ingen skillnad om jag går till ”direktsändning”

    La till två bilder, men vet inte om det säger så mycket. 😀
    Mvh Viktor
    Viktor Hellebro
  • Tack för mer kött på benen!

    Hur fungerar andra tjänster än Spotify? Spotify använder nämligen nästan alltid en annan överföringsteknik, Spotify connect, till de enheter som har stöd för den tekniken - vilket Audio Pro A26 har av denna specifikation att döma:
    Audio Pro A26 - Aktiva högtalare (hembiobutiken.se)
    La till två bilder, men vet inte om det säger så mycket. 😀
    Om inte annat så visar det en sak som du kan testa för att ringa in problemet. Fungerar SR Play via AirPlay bättre till vardagsrummet och Tildes rum?
    Annika Webbmaster
  • Tack för tipsen och att du tog dig tid! Uppenbart nu att det är högtalaren och inte SR appen.

    Så ni kan stänga denna fråga. 😀

    mvh Viktor

    Viktor Hellebro