Saknar hoppa till början knappen (appen, Android)

Hej
I den nya spelaren finns ingen "hoppa till början"-knapp.
Jag brukade ibland hoppa bakåt ifall jag missat starten av programmet, eller ifall jag ville höra förra nyhetssändningen så kunde jag hoppa åter några ggr.

Kommentarer

  • Hej Micke!

    Är detta på vår hemsida eller i appen Sveriges Radio Play?
    Annika Webbmaster
  • Jag såg i en annan tråd att du föredrar webbspelaren. Eftersom dina två frågor nog kan vara relaterade, flyttar jag över all felsökning till din andra fråga:
    Paus funkar inte i webbspelaren i Android

    Denna tråd låser jag (men om vi landar i att frågorna inte är relaterade, så delar vi upp det)!
    Annika Webbmaster
  • Micke, eftersom det är två olika fel, den andra på webben medan den här frågan rör appen, delar jag upp det igen och kopierar in de delar som rör just appen hit!

    Micke skrev:
    I Android appen så finns inte hoppa-till-början-knappen, bara 15sekunder-bakåt/framåt. Det var nog här jag saknade hoppa-till-början-knappen.
    Trycker jag på paus på headsetet så funkar det.

    Annika Webbmaster skrev:
    Den finns i Ios (där det även går att backa smidigare i direktströmmen genom att "svepa bakåt", på samma vis som i spellistorna (exempelvis toppnyheter).

    Jag tror att det stämmer att vi inte har den i Android, och i så fall är det ett förbättringsområde vi vet om (även om jag mer tänkt på att sidosvepet inte funkar, och inte har reflekterat över backa till början-knappen). Du kan backa till ett inslags start genom att dra markören på tidslinjen, och när du är i början av ett "programblock" kan du sen nå föregående program genom att backa ytterligare 15 sekunder med den knappen.

    Jag jobbar hemifrån utan tillgång till en Android, så jag vill bara stämma av med utvecklarna att det är så här det ser ut, och ingen bugg!
    Hoppas att det inte blev för rörigt! Här håller vi oss till Android-appens "backa till början-knapp"! (Skriver in detta i rubriken också.)
    Annika Webbmaster
  • Jag har alltså öppnat den här tråden på nytt för att det ska bli enklare för app-teamet att ta del av det, utan att behöva fundera över om paus-frågan rör dem eller ej ...
    Annika Webbmaster