Radioföljetonger

Hej!

Jag är lärarstudent och har i uppgift att planera lektioner kring litteratur. I mitt fall har jag valt Kerstin Ekmans Händelser vid vatten som ju ligger ute som radioföljetong till den 30 oktober 2020. Perfekt!

Min fråga är dock, vad händer sedan? Är det bara tur om den roman man jobbar med i klassen finns tillgänglig eller går det som lärare/skola att få tag på inspelningar som inte ligger synliga på hemsidan eller i appen?

Undrar
Sara

Kommentarer

  • Hej Sara och förlåt det sena svaret!

    Så här svarade Joseph Knevel från Radioföljetongen nyligen på en annan lyssnares fråga,
    Det är lite otydligt med Händelser vid vatten. För att inte ta upp onödig plats i appen försvinner 53 avsnitt sista oktober men de fem långa finns kvar till och med 30 juni 2021.
    Är det bara tur om den roman man jobbar med i klassen finns tillgänglig ...?

    Tur eller skicklighet. Här ser ni hur länge de ligger ute. Påbörja inget arbete med ett verk som kommer att försvinna innan kursen är klar!

    Jag har dock en liten varning ...
    Önskar du använda Sveriges Radios inspelningar i offentliga eller kommersiella sammanhang behöver du ett särskilt tillstånd. Skriv till oss på licensiering@sverigesradio.se eller ring 073-950 96 34
    Det kanske är ordnat centralt med din skola, men kolla för säkerhets skull, så att inte ni eller vi bryter mot de avtal som ska ge upphovsmännen rätt ersättning. Licensieringsavdelningen kan säkert även svara på frågan om möjlighet att få förlängd tillgång till en följetong som annars har försvunnit från hemsidan.
    Annika Webbmaster