Saknar årtal på hur länge radioföljetongen " Händelser vid vatten" ligger kvar. Står 30 oktober.

Hur länge går det att lyssna på radioföljetongen
 " Händelser vid vatten"? Hittar enbart " till 30 oktober" Vilket år?

Kommentarer

  • Hej Pia och förlåt att svaret dröjt!

    När årtal saknas, ska det innebära "i år".

    Det stämmer dock inte. Denna serie är tillgänglig till fram till 30 juni 2021, se här:
    Pågående och kommande ljudböcker

    Även bakom kulisserna kan jag se 2021-06-30 som slutdatum på de enskilda delarna, medan lång-avsnitten (där en ljudfil innehåller del 1-13 till exempel) inte har något slutdatum angivet, men kanske ska raderas manuellt samtidigt som de andra avsnitten.

    Att det står ett, som jag förmodar, felaktigt slutdatum i de flesta avsnitts titel, bör vi självfallet försöka lösa, så jag kontaktar redaktionen!

    Det är en fantastisk följetong. Passa för säkerhets skull på att ladda hem avsnitten - på annat vis än i vår app! Om du har laddat hem avsnitten från hemsidan, kommer de nämligen att finnas kvar hos dig, men om du använder vår mobil-app Sveriges Radio Play och laddar hem ett avsnitt den vägen, så försvinner det samtidigt som det försvinner i appen och från hemsidan.

    Som sagt, jag ber redaktionen att se över så att det står rätt information!
    Annika Webbmaster
  • Hej,
    Det är vi på redaktionen som är otydliga. För att inte ta upp onödig plats i appen försvinner 53 avsnitt sista oktober men de fem långa finns kvar till och med 30 juni 2021.

    Är man mitt upp i lyssningen av de 53 avsnitten och vill fortsätta rekommenderar jag att ladda ner alla avsnitten till en dator.
  • Tack för detta förtydligande!
    Annika Webbmaster