Radioföljetongen

Jag antar att ni fått den här frågan flera gånger, och jag förstår att ni jobbar på att få avsnitten i rätt ordningsföljd.
Men det vore väldigt bra om de olika böckerna inte blandas i samma lista.
Så man hade var bok för sig.
Själv lyssnar jag mest via Spotify, men det blir samma oordning där och jag har inte listat ut hur jag skall göra en spellista. Det kanske inte fungerar med podavsnitt?
Så sammanfattningsvis; tacksam om ni kunde dela upp de olika böckerna i mappar eller nåt.
Radioföljetongen är en guldgruva som är svårlyssnad.
Tack
Ulla

Kommentarer

  • Hej Ulla!

    Om du berättar hur du lyssnar på Spotify, så försöker vi hitta en lösning! Använder du mobil, dator eller någon annan manick? Är det premium-tjänsten? Laddar du hem avsnitten först eller strömmar du dem medan du lyssnar?

    Våra egna plattformar
    Återkom alltså om hur du lyssnar i Spotify idag,. Tills dess berättar jag hur du kan få till den funktion du efterlyser i våra största plattformar, hemsidan (fungerar på både dator och mobil) och appen Sveriges Radio Play (för Iphone eller Android),

    Hemsidan
    Om du lyssnar från hemsidan, så ligger de olika följetongerna i spellistor som gör att du enkelt kan spela alla i en följd utan avbrott. Du hittar de aktuella serierna här:
    Radioföljetongen & Radionovellen

    Här är exempelvis alla avsnitt av Ormens väg på hälleberget av Torgny Lindgren, och om du startar det första avsnittet ska nästa ta vid automatiskt. Hör av dig om du vill veta mer om det!

    I vår app Sveriges Radio Play
    I appen har vi inte samma funktion, tyvärr. Det vi har är möjligheten att själv lägga in avsnitt du vill höra en spellista. Mer om det kan du läsa här.

    Vi har dock något som kallas "Teman" som du når från appens startsida. Det är spellistor, där en redaktion grupperat avsnitt eller ljudklipp som på något vis hör ihop, ofta på ett kreativt sätt som hjälper mig att hitta innehåll jag annars hade missat.

    Ibland är det avsnitt från helt olika program och kanaler, ibland är det en serie som har skapats som en enhet. Just Radioföljetongen är ju ett program alla vill höra i en viss ordning, och Händelser vid vatten finns som en färdig spellista under Teman! Där ligger alla 53 delar - uppdelade på sju ljudfiler som spelas upp i rätt ordning utan att du själv behöver lägga in dem i en lista.

    Hoppas att du kan ha glädje av dessa tips, trots att du egentligen frågat om Spotify.

    Trevlig helg!
    Annika Webbmaster
  • Tack för ditt svar, som jag hade nytta av.
    Jag har använt SR-appen, men ser nu att det fungerar perfekt på SR-hemsida.
    Där får man en överblick över vad som finns tillgängligt.
    Jag använder oftast Spotify-premium.
    Och om man vet titeln kan man söka där. Någon hade gjort en spellista av Händelser vid vatten, så den blev lättlyssnad.
    Tack igen för bra svar.
    Ulla
  • Så bra att du blev hjälpt av mitt svar!

    Jag har ett litet tillägg om Spotify. Det ska finnas en sorteringsfunktion för poddar, om du använder Spotifys app för mobiler eller surfplattor:
    Spotify: Podcasts
    Annika Webbmaster