Vad är appar som Radio Sverige?

Hej
Jag var inne på AppStore i min mobil för att ladda ner SR-appen.
Till min förvåning fanns alternativa appar som t ex Radio Sverige, Sveriges Radio och Sveriges Radio Play med svenska flaggan.
Vad är det?
Har ni olika SR-appar?
Hälsar Anders

Kommentarer

  • Hej Anders!

    De appar vi själva skapat för Iphone finner du här:
    https://itunes.apple.com/se/developer/sveriges-radio/id300548247

    Men vårat innehåll går att ta del av även i appar som vi inte själva har skapat. Vissa sådana fristående appar är väldigt bra och seriösa, andra är mindre bra.

    De appar du kan ladda hem (gratis eller inte) från AppStore ska vara granskade av Apple så att de inte är skadliga för din telefon, men själv skulle jag vara väldigt tveksam till att använda en app som heter Sveriges Radio (Radios Sweden FM)- Rix Bandit Rock av skaparen som heter Xingping Ding.

    Hoppas att det var svar på din fråga!
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar och länk!
  • Görans inlägg har jag flyttat hit:
    Bort med svordomarna från radion!
    Annika Webbmaster