Programinformation uppdateras inte i realtid

Hej!
När jag lyssnar på direktsändning i appen uppdateras inte programinformation i realtid. När jag börjar lyssna visas info om aktuellt program samt dess sluttid. Men när nytt program börjar, t ex en nyhetssändning, ändras inte programinformationen. Just nu är klockan strax 17 och jag lyssnar på Dagens eko Kvart i fem, men enligt min SR Play lyssnar jag fortfarande på Eftermiddag i P4 Göteborg med sluttid 16.30! Det blir missvisande när aktuell information inte visas. Samma sak är det om jag pausar direktsändningen. Trycker jag på Play igen och därefter på den lilla Direkt-knappen (som finns nere till höger) kommer jag in i direktsändningen igen, men programinformationen uppdateras inte! För att få uppdaterad information måste jag stänga ner appen helt och öppna/starta om den igen. Jag har en Samsung S10 med appversion 20.9.6.

Kommentarer

  • Hej Sara och förlåt det sena svaret!

    Hur har det fungerat den senaste tiden? Vi har nämligen gjort en förbättring som borde lösa detta problem.

    Tack för din tydliga felbeskrivning!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    För mig fungerar det inte alls, inte ens när jag startar om appen. Info om nyhetssändning på P4 visas trots 10 min sedan den slutade. Tänkte att det kanske är någon fördröjning innan programinfo ändras i realtid, men nej... Det enda som är korrekt är information om vilken låt som spelas, när en låt spelas. Bifogar aktuell skärmdump där man även kan se klockan! Man ser alltså att Ekot har spelat klart, men nytt program visas inte. Ser att min version nu är 20.9.7

  • Tack!

    Trist att det inte fungerar som vi vill att det ska göra. En annan lyssnare har liknande fel. Förut var det precis som hos dig, men den senaste tiden uppstår felet inte vid start, utan först om han backat i direktsändningen:
    Titeln för aktuellt program uppdateras inte vid direktlyssning (Android)​​​

    Blir det någon skillnad om du startar kanalen genom att trycka på P4-knappen på appens start-vy?
    Annika Webbmaster
  • Senaste versionen nu är 20.10.1.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    Vi kan inte återskapa felet själva i senaste versionen, och vill gärna veta hur det gått för dig!
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Nu har jag också version 20.10.1. I realtid fungerar det med automatiskt byte av programinfo. Noterade även att då jag pausar ett program i realtid och sedan återupptar livesändningen då ett nytt program börjat, uppdateras även programinformationen till info om aktuellt program. Så jag tror att alla problem har lösts nu! Tack!
  • Så bra!

    Återkom om du märker något scenario som återstår att skruva på.
    Annika Webbmaster