nedladdningsproblem

Hej
Jag har försökt ladda ner Kulturredaktionens dokumentär om Svenska Akademien (2018-05-17) men i stället får jag en uppspelning. Vad bör göras?
MVH
Tomas

Kommentarer

  • Hej Tomas!

    Visst är det detta program det gäller?
    Svenska Akademien: När De Aderton blev De Tio

    På den sidan finns en länk, Ladda ner (47 min, MP3). Är det den du använde?

    Visst gäller detta den webbläsare du använde när du skrev hit, vilket vi administratörer i forumet ser är Edge på Windows 10? För drygt två år sedan hade Edge nedladdningsproblem, så om det inte var så enkelt som att nedladdnings-länken var för diskret, försöker jag följa upp hur de lyssnare som då hade problem lyckades lösa det! Om du har möjlighet att testa i Chrome, Firefox eller någon annan webbläsare så kan det också vara en lösning.

    Återkom gärna och berätta hur det går!
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En annan lyssnare med Edge har rapporterat in nedladdningsproblem, som han löste så här:
    1. Högerklicka på dokumentärens "Ladda ned"-länk
    2. Välj  "Spara mål som"
    3. Döp filen till något vettigare och bestäm var den ska ligga
    4 Tryck "Spara"
    Filen laddas nu ned i mp3-format till vald destination

    Vi ser över vad som kan ha förändrats, eftersom vi (som sagt) inte har fått in liknande felanmälningar under två år, och nu har sett två likartade!
    Annika Webbmaster
  • Och det är två år sedan jag laddade ner senast!