Nedladdning om och om igen

Jag laddade ner ett avsnitt av Spanar a för ett par dagar sedan och nu laddar det om och om igen, varje gång jag kommer i närheten av wifi. Vad har jag gjort för fel? Hur får jag stopp på nedladdningarna?

Tack,
Barbara Rosborg, Uppsala

Kommentarer

  • Hej Barbara!
    Ursäkta det sena svaret!
    Jag ska felanmäla det här eftersom vi fått en liknande felanmälan från en annan lyssnare. Vilken telefon har du? och vilken version av appen?
  • Det försvann av sig självt efter ca en vecka -- och otaliga nedladdningar. Vill du fortfarande veta mitt mobilnummer får du mejla mig utanför forumet, tack! Och berätta hur jag tar reda på vilken version jag har av appen.

    Hälsningar Barbara
  • Under Inställningar & Hjälp kan man längst ner se appens versionsnummer.
  • Problemet verkar vara i min telefon, för just när nedladdningen fron SR Play äntligen upphörde så började en annan nedladdning om och om igen från en helt annan app.
  • Tack
    Jag förmedlar detta till expertisen.
    mvh
  • Hej Barbara!

    Jag håller just på och försöker hjälpa en annan lyssnare med samma problem, och eftersom det är ett fel som gör att du kan förbruka väldigt mycket data i onödan och fylla din telefon med flera kopior av samma fil, försöker jag leta upp er som har drabbats och försäkra mig om att detta är löst!

    Här hittar du den hjälp vi försöker ge en annan som har drabbats av denna Samsung-bugg (som det verkar röra sig om - alla vi har varit i kontakt med har haft Samsung-enheter):
    https://kundo.se/org/sverigesradio/d/nedladdning-fajd
    Annika Webbmaster