Nedladdade program SR Play, Iphone, går inte att spela

I flera år i olika versioner av iOS 10, 11 och 12 på flera telefoner så går det inte att spela nedladdade program.

Det enda som som händer är att playsymbolen kommer tillbaka efter ett ögonblick med paussymbol.

Först när jag raderar det nedladdade kan jag istället spela upp programmet från servern. Ganska meningslöst att ladda ned då.

Tänkte att ni märkt detta och skulle fixa det någon gång. Men det händer jämt.

Kommentarer

  • Hej!

    Så ska det förstås inte fungera. Gäller detta avsnitt du nyligen har laddat hem, eller kan du ha bytt telefon sedan du laddade hem avsnitten?

    Eftersom avsnitten laddas ned på telefonen, skulle ett telefonbyte kunna ge dn här typen av fel.
    Annika Webbmaster
  • Det har ALLTID varit såhär senaste åren. Spelar ingen roll vilken telefon. Jag har inte bytt telefon på flera år innan maj 2020.  Inte uppdaterat OS heller.
  • Det har ALLTID varit såhär senaste åren.
    I flera år i olika versioner av iOS 10, 11 och 12 på flera telefoner så går det inte att spela nedladdade program.

    Aj då! Det låter som om något kommit i olag i just ditt exemplar av appen, och varit i olag länge!
    Tänkte att ni märkt detta och skulle fixa det någon gång. Men det händer jämt.
    Så bra att du tog dig tid att skriva hit själv, för detta fel är verkligen inget vi känner igen. Jag rekommenderar dig att du helt enkelt avinstallerar appen, startar om telefonen och sedan laddar hem appen på nytt.

    Senaste versionen av appen kräver Ios 13, men det ska gå att få hem en äldre version av appen. Det fungerar dock endast om du använder samma Apple-id som när du först laddade ned appen.
    Kan jag installera en äldre version av Iphone-appen?
    Inte uppdaterat OS heller.
    Om du kan uppgradera operativsystemet, så är det annars något jag verkligen rekommenderar, i och med att uppgraderingar i allmänhet innehåller förbättringar för säkerhet och prestanda. (Det går dock inte att göra med alla telefonmodeller.)
    Annika Webbmaster
  • Johannes och Annika Webbmaster felsöker ett fel som rör nedladdade avsnitt på en Android-telefon.
    ----

    Men skapa en egen diskussion!
  • Vi kan ju be admin dela tråden om det stör dig.
  • Ett mycket bra förslag.

    Jag har flyttat Johannes fråga hit:
    Nedladdade avsnitt kräver nätverk, Alcatel 1C

    Mikael, förlåt att vi tog över din tråd.

    Hur har det gått för dig? Om du inte kan eller vill ominstallera vår app, kanske du vill ha tips på alternativa appar för att ladda hem poddar?
    Annika Webbmaster