Melodikrysset: "Ingen uppkoppling mot internet"

Går inte att skicka in lösningen från plattan, har använt den tidigare

Kommentarer

  • Hej Roger!

    Är det Melodikryss-appen på Android du använder? Är plattan uppkopplad över wifi, eller är det en platta som kan använda både wifi och mobilnät?
    Annika Webbmaster
  • Den är uppkopplad till wifi
  • Tack!

    Tills vi förstått vad felet beror på, undrar jag ifall du kan lösa krysset via vår hemsida, eller om det blir felmeddelande även där?
    Melodikrysset v. 45 - 2018

    Den kryssplanen ska fungera bra även på Android.
    Annika Webbmaster
  • Det är en Samsung
  • Tack!

    Ytterligare två lyssnare rapporterar in samma fel, så det är inte något som enbart drabbat dig:
    Nätverksproblem(?) i Melodikryssappen

    I veckan släppte vi en ny version av Melodikryss-appen för Android, 1.4.2. Troligen är det något i den som skapar problemet, så vi kommer att titta på detta!
    Annika Webbmaster
  • Tack för hjälpen
  • Jag har samma problem på en Huawei  Mediapad och det dök upp i samband med förra veckans kryss (v. 45). Använder wifi och Android 5.1.1 (om det har någon betydelse)
  • Fungerar dock på min telefon med Android 7.0
  • Svagt av er att fortfarande inte ha löst detta!
  • Har också problem med detta. Har en äldre Samsung surfplatta med endast wifi som inte längre kan skicka in pga nätverksproblem. Funkar bra med min mobil.
  • Jag har samma problem  det har inte gått att skicka in v45 och 46 med paddan Asus 3 år gammal via wifi
  • Kan inte heller skicka krysset, ingen internetkontakt!Dock fungerar alla andra program!
  • Tack!

    Tills vidare rekommenderar jag att ni löser krysset via vår hemsida:
    Lös Melodikrysset på nätet

    Den kryssplanen fungera fortfarande bra även på dessa drabbade Android-enheter!

    Vi felsöker varför detta fel drabvar era plattor och mobiler. Den förändring vi gjorde med senaste uppdateringen ska nämligen fungera från Android 4.4 och uppåt.

    Hos er som rapporterat in vilken enhet felet finns på, är Görans den som hittills har nyast version av Android, 5.1.1.

    Ivar, vad har du för Android-version och platta/telefon?

    Sven, stämmer det att din Asus har Android 5.0?

    Glenn, har din Samsung Android 4.4.2?

    Hur går det att lyssna på senaste Melodikrysset i appen? Blir det ett liknande felmeddelande som när ni försöker skicka in?
    Annika Webbmaster
  • Mariana:
    Stämmer det att du har en Samsung med Android 4.2.2?
    Annika Webbmaster
  • Ja det står att den har den versionen bland inställningarna
    Mvh Sven
  • Det fungerar att lyssna på Melodikrysset i Appen. Det är när man skall skicka in lösningen man får meddelandet om att "Misslyckades skicka lösningen. Du verkar inte ha någon uppkoppling mot internet."

  • Ja, jag har en android 4.2.2
  • Hej
    Har Android  samsung platta 5.0.2 med wifi  kan inte heller skicka in. Funkar dock bra att lyssna via appen

  • Tack allesamman!

    Den Android-utvecklare som arbetat med problemet har nu en lösning på gång, som vi planerar att släppa imorgon. Om ni därefter uppdaterar er Melodikryss-app, ska det alltså åter gå att skicka in lösningen den vägen!

    Vi har sett att denna rättade version fungerar väl hos er med lite äldre Android-enheter, men vill inte släppa iväg en ny version förrän vi har testat att allt fungerar som det ska också på de nyare plattorna och mobilerna. (Det ska inte vara något problem, de förändringar vi gör ska inte alls påverka nyare versioner - men vi vill ändå testa!)

    När den nya versionen släpps i morgon, så ska ni alltså uppdatera appen! Jag håller tummarna för att ni alla hinner göra detta inför helgens program!
    Annika Webbmaster
  • Det fungerade idag! ☺
  • Nu fungerar det som det ska.
    Samsung Android 4.4.2
  • Sony z1  Android 5.1.1 gick ej att skicka i dag 24 nov
  • Nu fungerar det med uppdaterad app, tack för hjälpen.😊
  • Så bra att det verkar fungera för de allra flesta!

    Bosse:
    I fredags släppte vi en ny version, där detta problem ska vara löst. Har du uppdaterat appen sedan dess?
    Annika Webbmaster

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.