Moto X Force: Vid paus stängs Play-appen ofta ned

Frank hade tidigare felanmält Play-appen. Webbmaster frågade om det kvarstod problem och Franks svar har brutits ut till denna tråd:

Det har hänt någon gång appen inte tystnar men undantag.
Om appen är på paus en stund typ 15 min har det hänt flera gånger att appen är stängd och får startas igen. Kan inte se vilka orsakerna kan vara

Kommentarer

  • Tack!

    Det verkar som om telefonen av någon anledning (troligen för att spara batteri) stänger ned appar i bakgrunden. Det finns dock ett par olika inställningar som kan göra samma sak, så jag börjar med en som jag ofta har sett ge liknande problem:
    1. Tryck på Inställningar > Batteri
    2. Tryck på "trepunkts-menyn" och välj Undantag för energisparande. En lista över appar som inte är optimerade visas.
    3. Välj Appar och se till att Sveriges Radio Play inte är optimerad
    Se om appen kan ligga pauserad utan att stängas ned efter det!

    Annika Webbmaster
  • Hur har det gått?
    Annika Webbmaster
  • Hade missat att ändra, gjorde det nu. Detta problem är inte så stort. Att appen inte tystnade var värre men det funkar ju nu
  • En app som inte tystnar är helt klart värre, men vi vill ju lösa även mindre problem 😉
    Annika Webbmaster