Metadata (information om vad som spelas)

Hej,

Använder mig av en internetradio. Sedan ett tag tillbaka har "Nu spelas tagits bort" Finns på alla andra kanaler än SR. Är inte det något som kommer tillbaka?

Kommentarer

  • Hej Lennart!

    Vi har påbörjat arbetet med att återställa detta, men det kan tyvärr dröja innan det märks i din Internet-radio. Vi behöver nämligen definiera vad det är vi vill visa och hur vi vill visa det, samt välja rätt teknisk lösning.

    Ett typiskt exempel på våra utmaningar är att vi har att 25 stycken P4-kanaler som bör visa låtinformation – men absolut inte får göra det när Melodikrysset sänds …

    Men en lösning är på gång, vilket jag är glad över att kunna berätta!
    Annika Webbmaster
  • En lösning på gång. januari-19.  Men när?
    HåkanLövling
  • Metadata.  Men när? En lösning är på gång i januari-19.
  • Hej
    Jag vet att det arbetades med det precis innan sommaren. Just nu är många fortfarande på semester, men jag ska se om jag kan få en statusuppdatering när folk börjar komma tillbaka.

    mvh
  • Lennart:
    Håkan påminde om denna fråga i en annan tråd, där jag nyss skrev ett långt svar.

    Kortversionen är att bollen ligger hos mig (och långa versionen är en uppsats om varför det fortfarande inte är löst).
    Annika Webbmaster