Lyssna på P3 Musikdokumentär - med musik i appen

Inlägget skrevs ursprungligen i en annan tråd:
Integrera musik från Spotify i podcast

hej
Jag saknar också musik i vissa poddar där musiken spelar roll.
Det är ju också skönt att kunna bryta med lite musik.

När jag kollade efter P3 musikdokumentär på hemsidan så upptäckte jag att ni hade (precis som för morgonpasset) två alternativ där man kan välja att lyssna på avsnittet utan musik eller hela avsnittet. Kan ni göra likadant för SR appen också?

tack på förhand!

(hoppas det var okej att jag skrev i din tråd Erik. Tänkte att vi var ute efter typ samma sak)
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej CW!

    Egentligen är det nog två separata önskemål, om än närliggande.

    Det du frågar efter fungerar i Iphone-appen, men inte i Android-appen. Tyvärr är det inget vi kan förändra den närmaste tiden, men jag hör med app-utvecklarna hur prognosen är för framtiden.

    I ditt exempel nämner du P3 Musikdokumentär, där det går att välja två versioner på hemsidan (som ju fungerar även i mobilen)  Vi har även en podd som heter just Musikdokumentärmen där finns inga avsnitt med valet med eller utan musik. (De dokumentärerna innehåller en stor mängd musik även som poddar, så jag tror att de endast läggs ut så, vilket tekniskt sett motsvarar "utan musik".)

    I Android-appen kan du endast välja en version av P3 Musikdokumentär. Jag hör med redaktionen om det är meningen att den versionen ska vara utan musik även under de 30 dagar det skulle gå att erbjuda den med musik, eller om de inte är medvetna om att de kan ställa in så att musik-versionen prioriteras!
    Annika Webbmaster
  • Hej
    jag använder iPhone iOS 14.2 och enligt skärmbild så är det bara den klippta versionen som finns.
    Vill du hellre att jag skapar separat tråd?
    mvh

  • Jag flyttade ut din fråga till en egen tråd, i och med att det här var mer komplicerat än vad jag anade!

    Tack för att du tog upp detta! Valet mellan de två alternativen finns inte på Ios heller. Det är samma sak förexempelvis Kvällspasset i P4, som prioriterar podden. Däremot finns valet på Morgonpasset i P3 (där musik-versionen är prioriterad).

    Jag har alldeles bestämt för mig att prioriteringen tidigare inte gjorde någon skillnad i möjligheten att nå båda versionerna på Iphone, men vet inte när detta ändrats. Inte heller om det ändrats i själva appen eller om det skett något i det publiceringssystem appen hämtar informationen från.

    Jag hör med app-teamet om de vet vad detta kan bero på!

    Redaktionen för P3 Musikdokumentär har fått återkoppling från mig, där jag frågat om skälet till att podden är prioriterad.
    Annika Webbmaster