Integrera musik från Spotify i podcast

I flera av SR:s program är ju musiken viktig, t.ex. P3 Musikdokumentär eller Sommar i P1, men om man lyssnar i efterhand är musiken förkortad. Om man kan använda spotifys nya funktioner skulle man kunna få lyssna på låtarna i sin helhet trots att lång tid har gått från sändningen, och det blir lättare att se vad för musik det är. Låtlistorna finns ju, men det blir inte alls smidigt i programmet.

https://newsroom.spotify.com/2020-10-14/spotify-launches-new-audio-experience-combining-music-and-talk-content/

Kommentarer

  • Intressant idé, men hur den går ihop med vårt uppdrag och vår strävan att vara oberoende i förhållande till kommersiella intressenter kan jag inte bedöma.

    Jag skickar förslaget vidare till Tomas Granryd, som arbetar just med vårt innehåll på andra plattformar och hur vi ska göra för att vårt innehåll ska fungera så bra som möjligt "där lyssnarna finns", utan att det strider mot våra värderingar och vårt oberoende.

    Tack för att du vill hjälpa oss att bli bättre!
    Annika Webbmaster
  • CW:s inlägg bröt jag ut till en egen fråga:
    Lyssna på P3 Musikdokumentär - med musik!​​​
    Annika Webbmaster