Länk lagt sig över annan länk

Hej!
Jag skulle länka till nedanstående länk men då lägger sig en annan sida i vägen.
Svårhanterad fråga kring flyktingbarn.
sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=4657&artikel=5907465

Jag frågade en person som är mer kunnig än jag  och fick till svar
”Det verkar, som att sidan som länken pekar till, innehåller reklam eller liknande från en tredjepart.
Denna tredjepart ( rattfraga.se ) har slutat att existera, så dess domänoperatör skapar en helt ny sida för att försöka sälja domänen. Inget du kan göra direkt förutom att klaga hos websupporten på Sveriges Radio

Vilket jag nu gör. Går det att ta bort den sidan som lagt sig över?  Att länkar ibland slutar att fungera händer ibland. Men inte att någon annan länk lägger sig över

Med vänlig hälsning
Eivor Karlsson