Krasch av app

Kan ej öppna appen.

Kommentarer

  • Hej Agneta!

    Vad händer när du försöker öppna appen? Får du någon typ av felmeddelande?

    Och kvarstår felet  ifall du startar om telefonen?
    Annika Webbmaster
  • Apoen igång igen nu! Fick först ett medd som jag inte minns text, sedan "Appen har kraschat flera gånger. Stäng appen.". Ominstallerade utan resultat. Startade inte om min tfn. Allt detta har hänt en gång tidigare också.
  • Ok. Det låter inget vidare ...

    Beter sig appen som den ska emellan detta, eller har du märkt av andra konstigheter?
    Annika Webbmaster
  • Den krånglar i Flight mode ibland, slutar att spela upp hämtat program. Måste då gå ur fm.
  • Hej igen:

    Jag är inte helt säker på om detta hjälper, men det kan vara Androids doze-mood som spelar in:
    How to Stop Apps From Being Killed Automatically in Android Marshmallow and Nougat

    På svenska och kortversion (hoppas att det går att följa - det ser lite olika ut i olika telefoner):
    1. Inställningar -> Batteri
    2. Klicka på trepunktsmenyn
    3. Välj Batterioptimering
    4. Se till att Sveriges Radio Play finns med bland de appar som inte är optimerade
    Hoppas att det gick att följa - och att det hjälper!

    Annika Webbmaster
  • Återkommer när jag testat detta ett tag. Då kanske även följande problem försvinner: Jag pausar i ett nedladdat program jag lyssnar på, gör något annat med min tfn. När jag går tillbaka kan jag inte starta programmet igen. Min lösning är att starta en annan uppspelning, avsluta den och sedan gå till den första. Då fungerar det. 😀
  • Återkom.

    Det låter som det fel Emma beskrev för någon månad sedan, här:
    Program sparas ej i fortsätt lyssna​​​

    Hoppas att du kan kolla på den sidan och få hjälp av de tipsen över vilka inställningar som kan påverka detta.

    Jag hör med Emma hur det har gått för henne!
    Annika Webbmaster
  • Nu har jag tagit bort SvR från opt på 2 ställen.
    Tack för bra service! Hör av mig om det fortf krånglar.
  • Gör så!

    Emma har nu bekräftat att det fungerar bra hos henne, men vi vet tyvärr inte exakt vilken av alla inställningar det var som hjälpte.

    Jag hoppas att även du blir av med problemet!
    Annika Webbmaster