IOS 13.3, spelaren stänger sig när man låser telefonen.

IOS 13.3
Spelaren tystnar när man låser telefonen
Med vänlig hälsning

Kommentarer

  • Jag har samma problem. För mig slutar Appen att spela upp när jag spelar nedladdat material. Tar jag bort avsnittet och laddar ned det igen eller streamar det så fungerar det, verkar det som... Behöver testa mer.

    Hälsningar
  • Hej!

    Felet ligger hos oss och för direktlyssning, ljudklipp och avsnitt ni strömmar direkt från vår server ska problemet upphöra om ni sveper bort appen så att den stängs av helt och sedan startar om den.

    För avsnitt som laddats ned arbetar vi på en bättre lösning, men just nu går det att starta ljudet från låsskärmen om ni först släcker skärmen. Jag tror att det därefter fungerar som vanligt för det aktuella avsnittet. En av app-utvecklarna behövde trycka på låsskärmens playknapp ett par gånger ljudet startade, men vi har inte förstådd om detta endast sker vid en viss typ av ljud eller har någon annan orsak. Även hos henne gick det att lyssna som vanligt när det väl kom igång..

    Örjans lösning med att ladda hem filen på nytt fungerar uppenbarligen också! Bra att du lyckades lösa problemet på det viset.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En ny version av appen, 19.12.3, finns nu.

    Mycket verkar vara löst i den, men det är fortfarande fel tidsangivelse för program om du startar dessa via Fortsätt lyssna på hemskärmen, vilket Pelle beskrivit här. Om ni istället letar upp påbörjade program under Min sida och funktionen Fortsätt lyssna, så ska det vara rätt.

    Märker ni andra konstigheter, så vill vi förstås veta det. Felen ni fått beror på att vi har gjort en stor teknisk förändring, där hela spelar-tekniken i appen är utbytt och även om vi naturligtvis har testat innan, så finns det delar vi inte märkt.

    God jul och tack för hjälpen!
    Annika Webbmaster
  • Hej och Gott Nytt År, för mig fungerar castingen bara om innehållet inte är nedladdat. Om det är nedladdat så hänger sig uppspelning.​
    /Örjan

  • Tack, när helgerna är över, får vi ta tag i det som återstår att lösa!
    Annika Webbmaster
  • Tack för den nya appen, men det ser ut som om felet med att nedladdat material inte går att casta kvarstår.

    Hälsningar
    Örjan
  • Tack. Det stämmer, felet med att fortsätta att spela upp en ljudfil på rätt ställe är löst, medan casting-problemet kvarstår att lösa.
    Annika Webbmaster
  • Örjan:
    Apputvecklarna hälsar att de har hittat den bugg som gör att nedladdade avsnitt inte går att chromecasta. (Om ni vill casta det, måste ni först ta bort det från nedladdat.)

    Det är löst hos oss, men inte uppe hos App store än. Jag utgår från att det är rättat i nästa version av appen.
    Annika Webbmaster