Appen minns inte längre var jag slutade lyssna.

Om jag slutar lyssna mitt i ett nedladdat program och startar om appen så minns inte spelaren var jag slutade lyssna. Programmet finns i spelaren men börjar om från början. Jag måste gå till Nedladdat eller Fortsätt lyssna för att starta programmet där jag slutade. Före senaste uppdateringen kom spelaren ihåg var jag slutade lyssna.

Kommentarer

  • Gäller ios 13.1.3 och app 19.12.2 (577)
  • Samma problem för mig. Mycket irriterande
  • Tack för en tydlig felbeskrivning och tipset om att det går att starta ljudet Nedladdat eller Fortsätt lyssna för att starta programmet där du slutade.

    Vi känner till problemet och har löst en bugg som är relaterat till detta, där det inte går att spela som vanligt om appen hamnar i bakgrunden. Vi hoppas att Apple snart ska godkänna den rättade versionen. Mer om det problemet:
    Appen för Iphone tystnar i bakgrunden

    Jag hör med app-utvecklarna att även "spelarens glömska" åtgärdas i vår rättade version!
    Annika Webbmaster
  • Även problemet att spara rätt position ska vara löst i den version som väntar på godkännande.
    Annika Webbmaster
  • Felet är kvar i 19.12.3 (586). Om man avslutar och startar om appen glömmer spelaren var man slutade lyssna.

    Före omstart:

    Efter omstart:

  • Hej igen!

    De kolleger som arbetar med Ios-appen utbrast "eh ooops" när de såg dina bilder. Jag översätter det till "förlåt, vi missade att tiden blev fel på hem-vyn". De tackar för bilderna och hälsar att det är en bugg som är lätt att återskapa.

    Det är lite tomt på kontoret nu, dan före dopparedan, men så snart vi är lite fler på plats räknar jag med att Ios-utvecklarna löser detta. Tills dess är det bättre att starta via Fortsätt lyssna eller Nedladdat Min sida (detta tips har jag vidarebefordrat till många lyssnare och tackar för igen).

    God jul och tack för snabb och tydlig återkoppling!
    Annika Webbmaster
  • Resultat av "fortsätt lyssna": startar från början, dvs kommer inte ihåg position därifrån heller. (Och appen tror att programmet är jättejättelångt.) iOS 13.3, app 19.12.3 (586)

  • Tack, Jonathan. De har samma fel som Pelle och Jesper. Pop har därtill (åter-)upptäckt en gammal bugg.

    Pop:
    En del avsnitt från 2007/2008 har extrema tidsangivelser i sin metadata. I normala fall har det ingen praktisk betydelse, så det du rapporterar in är "första påminnelsen" om detta gamla fel jag sett på länge. Här hittar jag dock ett ärende från 2013 som rör samma fel:
    Hjälp – programmet är 294019 minuter långt

    Den kollega som var mest insatt i felet är pensionär numera, men om jag minns rätt hade det att göra med att vi felaktigt räknade om sekunder till timmar i samband med att gamla Real audio-filer konverterades till MP3.

    Av olika skäl valde vi att inte åtgärda detta. En följd av felet är att det blir svårt att spola exakt i filerna för lyssnare som använder våra egna plattformar, i och med att det bara är "någon millimeter" av tidsmätaren som utgörs av den riktiga ljudfilen, resten är tystnad.

    Laddar du hem avsnittet ska det fungera bättre, vill jag minnas.

    Tack för att du rapporterade in det!
    Annika Webbmaster
  • Samma problem här! Spelar man upp ett program och pausar kommer inte appen ihåg vart man senast slutade när man öppnar upp appen vid ett senare tillfälle. Inte heller är rätt avsnitt markerat under Program du följer. Markeringen har fastnat på ett avsnitt jag lyssnar på för längesen. Har en iPhone.

  • Tack för att du rapporterat in detta!

    Vi ska förstås lösa felet, men tills det är löst, ska det gå att återta lyssningen från rätt ställe genom att gå in under Min sida i appens nederkant och där välja Fortsätt lyssna.
    Annika Webbmaster
  • Hej igen!

    En ny version av appen där den minns var du slutade lyssna, finns tillgänglig sedan igår.
    Annika Webbmaster