Fler frågor

Hej

Jag upplever en rad problem med appen. Jag kör Android.

Efter uppdateringen spelar appen bara ett program åt gången, även om man klickar på spela alla (och oavsett om det är under nedladdat wller min lista). Innan uppdateringen funkade det lite sissodär, men nu inte alls.

Sedan är det så att med kontrollen på hörlurarna kan jag bara hoppa fram 15 sekunder, inte byta program. Är det tänkt så eller finns det en inställning så att man kan välja? (Detta utifrån att nästa program spelas upp, hur det funkar nu efter uppdateringen vet jag inta)

Appen får aldrig en ikon högst upp i mobilens fönstet, så det finns ingen snabbåtkomst så att säga.

En sista: känsligheten för att slänga ett nedladdat program genom att swipa är enorm. Många gånger har nästintill bara snuddat vid programmet och det slängs. Ddt är inte alltid man hinner ångra.

Tacksam för svar och förbättringar!

Kommentarer

  • Hej Fredrik!

    Vi tar en sak åt gången, och jag börjar med det jag är mest van vid – att spellistan inte automatiskt går över till nästa inslag.

    Är det en Samsung-enhet? De är på Samsung jag mest sett detta, men det kan bero på att Samsung är så vanligt. I så fall åtgärdar du det så här:
    1. Inställningar
    2. Enhetsvård (kallades Enhetsunderhållning till och med Android 8)
    3. Batteri
    4. BATTERIANVÄNDNING(en "knapp" i övre fältet)
    5. Trepunktsmenyn i övre högra hörnet
    6. Optimera batterianvändning
    7. Ändra från att visa Appar inte optimerade till Alla appar för att se de appar du vill "av-optimera".
    8. Leta upp vår app och se till att den inte är optimerad
    9. Starta om telefonen så att förändringen verkligen slår igenom
    Gick det att följa? Och hjälpte det? Återkom i så fall så tar vi de övriga problemen.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Tack för snabbt svar! Jag kör android 8 (Galaxy a3). Hittade inställningarna och ändrade. Startar om nu och ser om det fungerar.

    /Fredrik
  • Bra!

    Jag hoppas att detta påverkade problemet med att spela alla.

    Jag tror däremot inte att hörlurarnas kontroll, snabbåtkomsten eller överkänsligheten har förändrats.

    Snabbåtkomsten bör ha med appens aviseringsinställningar att göra. Jämför gärna med hur de inställningarna ser ut under en app där det fungerar som det ska.

    Hörlursfrågan och mindre känslighet framför jag till de kolleger som arbetar med att förbättra appen.
    Annika Webbmaster
  • Hej!

    Jag svarade på ditt första svar också genom att svara på mejlet direkt. Efter att jag gjort som du skrev funkar det precis som innan. Problemet inte löst alltså, tyvärr.

    Hälsningar Fredrik
  • Ajdå!

    Kan den inställning du ändrade ha hoppat tillbaka?

    Om du går in under "Appar inte optimerade" igen, finns då Sveriges Radio Play med i den listan?
    Annika Webbmaster
  • Jag stänger denna tråd, så fortsätter vi i din nystartade:
    Spela alla
    Annika Webbmaster
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.