Felkod 6, -1003, -1003

Hej,

Felkod 6, -1003, -1003 visas när jag tänker lyssna på Sommar& Vinter i P1 med ipoden. Det gäller avsnitten från och med 20 juni till 27juni.

Kommentarer

  • Hej
    Vad använder du för program för att lyssna på dem?

    mvh
  • Hej,

    SR Play app har jag använt.

    Mvh
  • Vilken version av dem försöker du lyssna på - med musik eller utan, och är appen uppdaterad?

    mvh
  • Det var 'med musik' version som jag försökte lyssna på och upptäckte felkoden.  Jag har nu testat med 'utan musik' version så var det inga problem att lyssna på via appen. Förrestan går det bra med avsitt den 28 juni både med musik och utan. Men tyvärr alla tidigare avsitten med musik fungerar inte.

    mvh
  • Vilken version av iOS och appen har du?

    mvh
  • Jag har senaste versionen bägge två.
  • Lyssnar du via wifi eller mobildata? Och om du ändrar lyssningskvalité, gör det någon skillnad?
    Och är det likadant med andra program, eller är det bara Sommar?

    mvh
  • Jag lyssnar med ipod via wifi. Det verkar inte gör något skillnad. Sommar (bara version med musik) och Allverligt talat fungerar inte, men de andra som jag har lyssnat på t.ex. Radio Sweden, App och etikett, och Bokcirkeln fungerar ju perfekt.
  • När jag kollar på tidigare inlägg som har kommit med just felkod 6 så verkar det som att det ofta hänger ihop med någon form av problem med uppkopplingen, och att det ibland har lösts genom att temporärt ändra den, men det är ju självklart svårt om du endast kan använda wifi.
    Har du någon möjlighet alls att testa en annan uppkoppling?

    mvh
  • Jag kommer att testa en annan uppkoppling en annat dag när jag får den chans. Jag tror jag har fått ett liknand fel något gång tidigare, och nu har jag precis hittat det här https://kundo.se/org/sverigesradio/d/felkod-6-1003-visas/#c3451593
    Kanske testa på samma lösning och se om det fungerar?

    mvh

  • Ja, prova gärna om det fungerar med sajten - och testa gärna olika ljudkvalitéer också.

    mvh