Europapodden avsnittt 15/9 stöds ej av webbläsare

Hej!
Jag kan lyssna på alla avsnitt av Europapodden (och andra utmärkta poddar) men inte avsnittet från 15/9 - "EU tuffar till sig mot Kina". Det står att ljudfilen inte stöds av webbläsaren. Det funkar inte heller via SR-appen på mobilen.

Mvh
Martin Bengtsson

Kommentarer

  • Har samma problem med de 4 olika program jag försökt med, varken appen eller sökning via Crome fungerar. Jag har samsung platta. Jag tror problem kom i torsdags.
  • Iphone sony samsung - inget funkar. edge safari, chrome inget funkar.
  • Hej!

    Är det just detta avsnitt av Europa-podden ni har problem med, eller är det ett generellt problem med våra poddar?

    Om det är ett mer generellt problem, så berätta var i världen ni befinner er och vad ni har för operatör. I och med att det är få som rapporterat in liknande problem, misstänker jag att det finns en gemensam faktor hos er.

    Förra veckan gjorde vi nämligen en teknisk förändring som skulle kunna påverka möjligheten att nå delar av vårt innehåll.
    Annika Webbmaster
  • Förtydligande:
    Det är fel på det avsnitt av Europapodden som Martin rapporterade in:
    EU tuffar till sig mot Kina

    Tack! Vi ber redaktionen rätta det.

    Men sedan får jag intrycka av att Annika och Henrik har ett annat problem, i och med att det började i torsdags (den trasiga ljudfilen har säkert varit trasig sedan den kom ut veckan innan) och att inget funkar.

    Det är därmed var i världen ni två befinner er och vilken operatör ni har jag vill veta. För Martin, där det endast är denna podd-fil som inte fungerar, behöver vi inte felsöka vidare, utan bara rätta till det som inte funkar!
    Annika Webbmaster
  • Den felaktiga poddfilen fungerar sedan någon timma, Martin!

    Annika och Henrik, jag tror att ni har drabbats av samma fel som Claes här:
    Poddar från Sveriges Radio spelas inte upp

    I så fall kommer vi att behöva er hjälp att lösa det. Felet påverkar ljud och bilder och är kopplat till att enstaka operatörer blockerar vårt innehåll på grund av en teknisk förändring vi genomförde under förra veckan. Troligen räcker det med att berätta detta för operatören, så att de kan ställa in att vårt innehåll fortfarande är "ofarligt" i det säkerhetsprogram som blockerar oss.

    För Claes del är det operatören Asus i Göteborgsregionen som får problemet. Om han istället går över mobilnätet, fungerar allt som vanligt.

    1. Vilken operatör har ni?
    2. Var befinner ni er?
    3. Kan ni lyssna över mobilnätet?
    Annika Webbmaster
  • Asus är förstås bara tillverkaren av hårdvaran, och det är vilka operatörer som är drabbade som vi behöver veta!

    Men själva routern kanske också kan spela in, så om felet kvarstår, så testa att starta om den. En av Sveriges Radios utvecklare skrev nyss:
    Hade något (kanske inte exakt motsvarande, men liknande) mot Viaplay för ett tag sen. Funkade 4g - men inte via Wi-Fi. Omstart av routern (Asus) hjälpte mig.
    Annika Webbmaster
  • Bredbandsbolaget med Asus router. Ska starta om den nu.
  • Problemet löst för nu i alla fall.
  • Ja nu kan jag lyssna på alla program jag vill. På något vis har det löst sig utan att jag gjort något.
  • Hej igen!

    Även för Claes i den andra tråden, Poddar från Sveriges Radio spelas inte upp, är det löst efter omstart av routrar (han har flera såna i samma nätverk).

    Vi kan förstås inte säga att det verkligen var omstarten som gjorde susen, i och med att du, Annika, blev kvitt problemet även utan denna manöver.

    Nåväl, skönt att det fungerar som det ska nu och tack för att ni berättade det!
    Annika Webbmaster