Avsnitt går inte att ladda ner

Dagens avsnitt av Naturmorgon går inte att ladda ner. Det står 0 sek vid Spela i nedladdningsmenyn fast det står 1:45 tim i listan. (Jag har en android.)
Jag har också problem med att tidigare nedladdningar av olika program blir helt oåtkomliga men ligger kvar i spellistan.

Kommentarer

  • Hej Karin!

    Det låter som om du har ett problem som vi åtgärdade för ett par månader sedan.

    Vad har du för version av appen? Senaste är 21.3.4, och om du har den, måste vi förstås se över så att vi inte har släppt ut samma fel igen!
    Annika Webbmaster
  • Hej! Nu funkade det att ladda ner avsnittet som jag tidigare försökt med. Jag har 21.3.5.
    Jag uppdaterar alltid appen så fort det kommer en uppdatering eftersom jag tycker att det är en del saker som strular och därför hoppas på att det ska vara rättat. T.ex. på sökraden går det inte att få bort tidigare text med hjälp av X utan man måste alltid radera själv. Om man vill ta bort lyssnarhistoriken så försvinner inte alla utan man måste göra om det flera gånger för att listan ska bli tom. Det blir färre och färre som tas bort samtidigt. Till slut tas bara ett avsnitt i taget bort från historiken.
  • Tack för denna återkoppling!

    Jag tar upp alla dessa problem med utvecklarna.

    Med sökfältet undrar jag dock om inte det du skrivit tidigare försvinner ifall du börjar skriva något nytt, så att du alltså inte behöver radera det gamla?
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Nej, tyvärr är de gamla bokstäverna kvar i sökfältet när jag återkommer dit och börjar skriva något nytt sökord.
    En annan brist är att uppspelningarna från nedladdningslistan allt för ofta bara hinner starta innan den hoppar iväg till en nedladdning långt ifrån den jag ursprungligen ville höra på och spelar upp den. Det får du också gärna framföra.
    Mvh
    Karin
  • En annan brist är att uppspelningarna från nedladdningslistan allt för ofta bara hinner starta innan den hoppar iväg till en nedladdning långt ifrån den jag ursprungligen ville höra på och spelar upp den. Det får du också gärna framföra.
    Tack, även det låter som ett högst ovanligt fel. Och när samma lyssnare har flera olika ovanliga fel, finns det ofta en gemensam orsak bakom dessa. (Detta med Naturmorgon är däremot samma fel som även en annan lyssnare skrivit om)

    Om du inte har väldigt många nedladdade filer och en lyssningshistorik som du vill behålla, skulle jag rekommendera att du avinstallerar appen, startar om telefonen och sedan laddar hem appen på nytt.

    Om du gör det, så återkom och berätta vilka av felen som fortfarande kvarstår!
    Annika Webbmaster
  • Hej!
    Jag har avinstallerat appen, startat om telefonen och sedan laddat hem appen på nytt. Alla felen kvarstår tyvärr.
    Lyssnarhistorien: Först försvann 26 poster, sedan 20, 10, 6 innan det var tomt.
    Sökning: Texten på sökraden står kvar fast jag tryckt på X. Raden rensas endast om jag backar bak i skedet till första positionen under Sök.
    Nedladdade program: Avsnitt kan bli oförklarligt otillgängliga i nedladdningslistan. Det kan vara ett avsnitt senare än andra som fortfarande ligger tillgängliga, så det verkar inte vara att de blivit för gamla. Om jag går in i sökfunktion kan jag spela upp dem. Tar jag sedan bort dem försvinner de numera även från nedladdningslisten (det hände inte tidigare, så det är en förbättring).
    Uppspelning från nedladdade program. När jag startar ett program hoppar oftast appen efter några sekunder till längre ned i listan (nu ofta det sista i listen) och börjar spela upp det programmet istället. Detta kan ske flera gånger i rad tills den till slut stannar kvar och spelar upp hela det nedladdade avsnittet.
    Jag har version 21.5.1 (5663).
  • Hej igen!

    Av de synpunkter du har, är det en jag spontant tror att jag har förklaringen till, de övriga ber jag app-utvecklarna kika på:
    Det kan vara ett avsnitt senare än andra som fortfarande ligger tillgängliga, så det verkar inte vara att de blivit för gamla.
    Det kan ändå vara detta som är förklaringen. Många av våra avsnitt ligger i dubbla format, där ena versionen försvinner efter 30 dagar medan den andra finns kvar i åratal, så om du har laddat hem exempelvis ett avsnitt av Godmorgon Världen innan podden hunnit komma ut, har du fått den automatiskt inspelade versionen som raderas efter 30 dagar.

    Att det är otydligt vilka avsnitt som finns i dubbla versioner och vilken det är du laddar hem är naturligtvis ett viktigt förbättringsområde.
    När jag startar ett program hoppar oftast appen efter några sekunder till längre ned i listan (nu ofta det sista i listen) och börjar spela upp det programmet istället.
    Vad har du för telefonmodell och version av Android? Detta ovanliga problem, som jag inte kände igen i april, har även en lyssnare med en Samsung-telefon med Android 6 nu rapporterat in, och det vore bra för vår felsökning att veta om det finns några gemensamma nämnare.

    Jag ber Android-utvecklarna att titta på samtliga fel du beskriver.
    Annika Webbmaster