Avbrott i Tunein, Bang Olufsen

(Inlägget flyttat från en tråd om casting-problem.)

Hej, hoppar in här. Jag får frekventa dropouts när jag lyssnar på P1 via TuneIn i Bang Olufsen. Har inte samma problem med andra stationer inkl P2.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej Jan och förlåt att vi inte svarat dig!

    Din felanmälan hamnade i skuggan av det Chromecast-fel som Hans beskrev, och först idag när jag skulle följa upp hans problem, såg jag att din felrapport rörde ett helt annat fel.

    Hur gick det? Om felet kvarstår vill vi självfallet lösa det!

    Bättre sent än aldrig ...

    Ursäktaän en gång!
    Annika Webbmaster
  • Hej Annika. Är det här relaterat till de problem vi diskuterade för ett par år sedan? Då jag hade problem att teunein hoppade tillbaka någon minut och upprepade sekvensen? Det har kommit tillbaka då jag lyssnade på P1i onsdags morse? //Gunnar
  • Hej igen Gunnar!

    Jag vet inte om det är samma grundproblem, men "symptomen" är väldigt lika ...

    Kvarstår problemet? Hur ofta sker det i så fall?

    Annika Webbmaster
  • Hej Annika

    Det är inte så ofta som förr. Jag har inte noterat problemet i bilen i hop med Wase. Det var senast 2 veckor sedan jag var ute och gick med appen igång och lyssnade på ekot 12:30.

    Det är så skönt att gå och bara lyssna på naturen så jag har ingen statistik. Så, ca 2-3 gånger i år utan noterbart samband.
  • Ok, då kanske det uppstod något rent avbrott i uppkopplingen som var mycket kort, och när Tunein återupptog ljudströmmen började det från en annan tidpunkt.

    Det kan bli så, kanske i synnerhet om du bytte från en basstation till en annan, i och med att ljudet i Tunein alltid är fördröjt och denna fördröjning kan vara olika vid olika anslutningar.

    Skönt att höra att det för det mesta fungerar bra numera!
    Annika Webbmaster