Avbrott i IOs-appen, augusti 2019
Denna tråd är flyttad från en tråd om liknande problem, förmodligen kopplade till Airplay.
Jag lyssnar i appen och har problem med att ljudet faller bort hela tiden. Provade att installera om appen men det gjorde ingen skillnad. Jag lyssnar på direktsändningen i P3 då det uppstår. Upplevde att det började igår, men fler här ovan verkar ju haft problem även tidigare.
Upplevde faktiskt inledningsvis problem med uppspelaren i webbläsaren också (Chrome, version 76.0.3809.100 ), det var därför jag bytte och provade via appen istället. Även här direktsändningen. i P3.
Jag lyssnar i appen och har problem med att ljudet faller bort hela tiden. Provade att installera om appen men det gjorde ingen skillnad. Jag lyssnar på direktsändningen i P3 då det uppstår. Upplevde att det började igår, men fler här ovan verkar ju haft problem även tidigare.
Upplevde faktiskt inledningsvis problem med uppspelaren i webbläsaren också (Chrome, version 76.0.3809.100 ), det var därför jag bytte och provade via appen istället. Även här direktsändningen. i P3.
Följ inlägget
0
följare
mvh
mvh
Jag har iOS 12.3.1. Iphone6S.
mvh
För mig startade det idag.
mvh
Samma problemet med både P1, P2 och P4. Har aldrig haft problem under alla år tidigare, men idag försvinner ljudet från såväl våra mobiler som vår iPad.
(Man hittar det under Min sida -> Inställningar och hjälp)
mvh
Har 100/100 fiber, full hastighet på nätverket.
Jag upplever att problemen började redan igår.
mvh
Era inlägg bröt jag ut från den tråd där de låg, eftersom jag tror att era problem var tillfälliga och berodde på tekniska problem som nu är åtgärdade.
Om någon av er fortfarande har problem, så hör av er, så att vi inte missar att lösa även det!
Finns det någon ytterligare utrustning med i bilden? Vi undersöker ett problem som rör appen ihop med AirPlay 2, och jag undrar om ditt problem hänger samman med detta.
Är du säker på att det är via Bluetooth, så att det inte är AirPlay? Det verkar som om Harman K-högtalare har fått tillgång till den tekniken (kanske via en uppdatering för två veckor sedan?):
Here are all the receivers and speakers that are getting AirPlay 2
Eftersom ditt fel är så likt det jag annars noterat på just AirPlay 2, är det bra att utesluta det problemet (som förstås också behöver lösas)!
Vi arbetar med spelarförbättringar i appen som vi tror kommer att lösa de snarlika avbrotten i AirPlay, men det arbetet handlar inte om att "rätta till ett fel" utan om att helt ändra vissa delar av tekniken i appen, så det dröjer innan du som lyssnare märker av något.
Att hitta ett alternativt sätt att lyssna tills dess, är alltså vad jag rekommenderar, och hemsidan är alltså det första jag skulle testa!
Här hittar du alla våra kanaler:
https://sverigesradio.se/kanaler
Lycka till!
Tyvärr är det problem med att strömma kanaler från appen Sveriges Radio Play via Airplay 2, den teknik som Airport Express använder. Här finns en tråd om det problemet:
AirPlay 2: Play appen slutar att spela efter ett tag
Eftersom vi inte kommer att "reparera den del av appen" som problemet finns i, utan istället byta ut den delen mot en modernare lösning, kommer förmodligen detta problem att kvarstå en tid framöver. Jag rekommenderar er som är drabbade att ta del av våra kanaler på annat vis, exempelvis genom att lyssna från sverigesradio.se i Safari istället för appen Sveriges Radio Play. Det ska fungera från din Ipad och ger inte dessa avbrott.