Avbrott, Android 11

Hej jag upplever konstanta avbrott när jag lyssnar på p1, det har varit så hela veckan.

Jag kan lyssna 2-5 minuter, sen bryts uppspelning, varannan gång räcker det att gå in i appen och klicka paus sedan play igen. Varannan gång måste jag 'döda' appen och gå in och välja kanal igen för att få igång uppspelning.

Jag har en Samsung s20 med Android 11 och senaste uppdateringar av alla appar. Jag har inga problem att lyssna på Spotify eller andra ljudtjänster med samma telefon och lurar.

Jag får dock samma problem med p1 även när jag lyssnar i appen som heter "my tuner"

Kommentarer

  • Hej Niklas!

    Jag bröt ut ditt inlägg till en ny tråd, eftersom jag tror att du har ett annat fel, i och med att även MyTuner-appen, som bygger på en helt annan teknik, är drabbad! Den tråd du först skrev i handlar om Chromecast, en teknik för att skicka iväg ljudet trådlöst till externa högtalare. Jag tolkar din felanmälan som att det blir avbrott för dig utan detta steg. (Om jag har fel, så förtydliga och berätta vad du castar till.)

    Förmodligen finns det en inställning i Spotify-appen och vissa andra ljudtjänster som inte är gjord för MyTuner och Sveriges Radio Play.

    Se om dessa inställningar finns i din telefon:
    1. Gå in på telefonens inställningar-> appar -> Sveriges Radio Play -> Batteri, och se till att tillåt bakgrundsaktivitet är aktiverat.
    2. Gå sedan tillbaka ett steg i menyn -> Mobildata och se till att användning av bakgrundsdata är aktiverat.

    Även för MyTuner-appen behöver du göra samma manövrar, förstås.

    Hittar du de inställningarna? Hjälper det?
    Annika Webbmaster
  • Tack. ska testa.
  • Hej.
    De inställningar du nämner Annika, var nog ett steg i rätt riktning, men jag behövde även gå in under "batterioptimering" och kryssa ur alternativet att batterioptimera SR play.

    Nu funkar det som förväntat igen, tack för hjälpen.

  • Tack för denna återkoppling!

    (Alicias inlägg raderade jag. De föreföll vara någon form av dadaistisk poesi som landat i fel forum.)
    Annika Webbmaster