Att hoppa tillbaka i en livesändning (Android-appen)

Jag har två problem med appen som jag skulle behöva hjälp med:
- När jag vill hoppa bakåt i en livesändning ändras inte tiden för de olika tidssjoken (lyssnar jag på morgonprogrammet i P4 Gävleborg så det står t ex 8.33-8.38 i spelaren). Tidigare när jag stod på 8.33 och hoppade bakåt med 15 sek-knappen kom jag till sjoket innan, alltså 8.30-8.33, men det gör jag inte nu. Det innebär alltså att jag behöver hoppa med 15 sek-knappen hela vägen tillbaka till kl 06 (utan att se när jag närmar mig) för att lyssna från start. Har jag möjlighet att lyssna i efterhand funkar det ju, men det är inte alltid jag vill det.
Det här problemet gäller alltså för min Galaxy S9-telefon.
- På min jobb-iPhone (Xr tror jag den heter) kan jag hoppa mellan de olika sjoken med en bakåt och en framåt-knapp, det går mycket fortare än på min Android. Varför finns inte den funktionen för Android?

Kommentarer

  • Tack!

    Buggen känner vi till. Jag ska höra med mina kolleger app-utvecklarna om det finns ett bättre sätt att backa i kanalens direktsändning.. (Eventuellt kan det gå via tablån, som du finner under "direkt" om du sen trycker på texten om den önskade kanalen. Jag har dock inte tillgång till en Androidenhet just nu för att kolla, så jag får återkomma om det.)

    Att den enklare "svepa bakåt" endast finns i Iphone-appen, beror helt enkelt på att utvecklingen av att vi inte hunnit lösa det på samma vis för Android. Men vi håller med om att det är otroligt mycket mer intuitivt och planerar att få till samma lösning för Android.

    En liknande funktion har relativt nyligen införts för webben, se här:
    Spola bakåt i direktlyssning på webben
    Annika Webbmaster
  • PS:
    Jag inser att det verkar knasigt med app-support utan tillgång till alla appar. Förklaringen är att jag jobbar hemifrån på grund av pandemin, och i normala fall kan jag bara snurra på kontorsstolen och kolla hos kollegan med Android, medan han kan kolla på min telefon hur det ser ut på Iphone ... Nu tar den typen av saker lite längre tid!
    Annika Webbmaster
  • Ok, min idé om att navigera till ett programblocks början med tablån, fungerar tyvärr inte för program som fortfarande sänds.

    En av Android-utvecklarna skriver:

    När det  funkar, så kan man bara spola tillbaka och sedan klicka på 15 sek. bakåt-symbolen. Då ska informationen om programmet ändras och så kan man fortsätta.

    Men det fungerar sällan  Jag tar det upp i teamet så får vi kolla på det igen.
    I och med att vi har blivit av med ett par andra fel som "grumlade bilden" när vi undersökte olika problem med att spola i våras, hoppas och tror jag att det finns bättre förutsättningar att lösa problemen nu, så tack för att du tog upp det.
    Annika Webbmaster
  • Tack för svar, glad att ni jobbar på det!

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post syns inte publikt.