Jourersättning

På min klinik, AnOpIVA SU Sahlgrenska, har vi sedan årsskiftet förkortade jourpass på natten för husjour och primärjour anestesi. Schablonen är dock samma vilket innebär att vi efter avdrag för ledighet dag före och efter jour vardagar går back, dvs minus ca 3,3 komptimmar!!
Enligt facklig representant lokalt är denna jourförändring något som facket stöder och faktiskt driver!
Jag skulle vilja veta hur facket centralt ser på detta.
mvh
David Arby, specialistläkare An/IVA SU Sahlgrenska

Kommentarer

  • Hej David,

    Tack för din fråga.

    För att du ska kunna få dina frågor besvarade behöver du maila dina frågor till medlemsradgivningen@slf.se så hjälper vi dig vidare.

    Önskar dig en trevlig dag.