Jag har läkarutbildning från annat land. Kan jag bli medlem?

Ja, du som är utbildad till läkare i ett annat land kan också vara medlem i Sveriges läkarförbund. Du betalar en reducerad medlemsavgift fram till dess att du börjar din AT eller praktisk tjänstgöring.

Fyll i följande anmälningsformulär så hjälper vi dig att bli medlem.

Här finns mer information för dig som är utbildad utanför Sverige

Kommentarer

  • Hello
    Can i continue residency in sweden if i come from another country not part of EU and what are the steps
    Thank you
  • Dear Mahdi,

    We have gathered information for doctors educated outside EU in English on our website. It is the Swedish National Board of Health and Welfare (Socialstyrelsen) that will assess your academic and clinical background. You can read all the steps about the process on their web page.

    Kind regards,
    Hanna
    Swedish Medical Association
    Medlemsrådgivningen