Egen uppsägning och a-kassa?

Hej,

Min fru och jag planerar att flytta till Skåne. Min fru har jobb där och jag skulle behöva säga upp mig från mitt jobb. Vad gäller då? Har jag rätt till något stöd medans jag söker nytt jobb?
Anonym

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Det låter som en a-kassefråga och därmed rekommenderar vi att du pratar med Akademikernas A-kassa för ett besked i frågan. Deras besked gällande a-kassa påverkar även din eventuella rätt till inkomstförsäkring, så prata gärna med inkomstförsäkringen också därefter.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.