Uppsagd på grund av arbetsbrist - får jag en semesterskuld?

Jag har just blivit uppsagd på grund av arbetsbrist. Jag hann bara vara anställd i 8 månader och undrar vad som händer om jag har tagit ut fler semesterdagar än jag har tjänat in. Blir jag återbetalningsskyldig för någon del?
Sveriges Arkitekter (Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej!
    Om du har varit anställd en kortare tid och tagit ut en hel sommarsemester så har du sannolikt fått ta ut förskottssemester. Om arbetsgivaren har sagt upp dig på grund av arbetsbrist, som inte har samband med konkurs, så behöver du inte återbetala för mycket utbetald förskottssemester.
    (Uppdaterad )