Försäkring vid uppdrag i Norge?

Hej, mitt företag har fått frågan att agera som lokal arkitekt i Norge för Schweiziskt bolag. Är det möjligt och behövs andra försäkringar etc. än svensk konsultförsäkring?

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan. Uppdrag utomlands är absolut möjligt.
    Vad gäller försäkringen styrs det helt och hållet av villkoren i just er försäkringslösning. Om det är Arkitektförsäkringen via Sveriges Arkitekter ni har rekommenderar vi att du kollar av allt med försäkringsmäklaren Marsh på  08 – 400 030 90 eller arkitekt [at] marsh.com. Återkom gärna.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.