Mer information om att starta eget?

Hej,
Jag undrar om ni har någon möjlighet att hjälpa eller PDF med information som man kan få skickad till sig ang. att starta eget? Jag ska nu börja hos en studio där jag fakturera för ”arvode för arkitekttjänst” under ett par månader och vet inte hur jag ska gå tillväga nu i början vid registrering, avtal etc.

(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga!

    Jag föreslår att du börjar med att titta på denna länk https://www.arkitekt.se/medlem/foretagare/.

    Där har vi samlat information som är intressant för företagare, exempelvis vad man ska tänka på kring företagsform, försäkringar och kontrakt vilket är särskilt relevant när man är i uppstartsskedet.
    Om du är medlem i Sveriges Arkitekter kan du ansluta dig till Företagarservice här https://www.arkitekt.se/anslut-dig-till-foretagarservice/.
    Som medlem i Företagarservice har du tillgång till bla kvalificerad juridisk rådgivning i bla avtals- och kontraktsfrågor och service kring affärsfrågor.
    Isac Jonsson Förbundsjurist
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.