Villkor gällande sommarjobb för studerande?

Hej!

Jag undrar vad som gäller om man vill sommarjobb på ett arkitekt/stadsplanering kontor, finns det något ni rekommenderar att man ska tänka på eller hjälper till med. Ex villkor, lön, kontakt mm. Och är det olika för varje årskurs?
Anonym

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Vi har rekommenderade ingångs- och praktiklöner som är bra att titta på inför din första förhandling om lön. Där finns det olika nivåer av rekommenderad lägstalön beroende på var i utbildningen du befinner dig. I övrigt rekommenderar vi att det finns kollektivavtal på arbetsplatsen - detta är något du kan kontrollera med oss eller fråga arbetsgivaren direkt. Att det finns kollektivavtal innebär att det är en bra generell lägstanivå på anställningsvillkoren. Du är även välkommen att skicka in när du fått ett avtalsförslag från arbetsgivaren till vår juridiska rådgivning för granskning - särskilt om det inte finns kollektivavtal - eller kontakta oss om du har några andra frågor som dyker upp.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.