Vad menas med PTK-L i en förhandling?

Hej!
Vad gäller i förhandlingar om arbetsbrist/turordning enligt PTK-L mellan Innovationsföretagen och Sveriges Arkitekter? Min arbetsgivare har hänvisat till paragraf 9:3. Jag är ensam med befattningen inredningsarkitekt på kontoret.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    PTK-L är en samarbetsform för de olika tjänstemannafacken som finns representerade på ett privat företag. Hänvisningen till paragraf 9:3 är en hänvisning till Arkitektavtalets bestämmelser om turordning vid personalinskränkning. I den här typen av frågor rekommenderar jag att du ringer oss förbundsjurister på 08 - 505 577 00 för vidare rådgivning.
    Sveriges Arkitekter
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.