Praktiklön utomlands?

Hej!
Jag går tredje året på arkitektutbildningen KTH, och vill söka praktikplats till hösten. Jag har funderat på att söka till några kontor utomlands, men är osäker på hur det brukar vara med praktikantlön (måste ju ha råd att bo och leva..). Jag är nyfiken på några kontor i Berlin/Tyskland, vet ni hur det är där, eller var jag kan läsa om villkor med mera? Finns det några länder som har ungefärliga villkor som Sverige ang ersättning för praktikanter?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej,

    Tack för din fråga. Sveriges Arkitekter har dessvärre inte möjlighet att svara på frågor som rör arbetsmarknaden utomlands och hur lönebilden ser ut för praktikanter.

    Det du kan göra är att kontakta vår motsvarande organisation i det landet du är nyfiken på att söka jobb i. Varje organisation, i varje land, har bäst koll på arbetsmarknad och löner. På http://www.uia-architectes.org hittar du kontaktuppgifter till Sveriges Arkitekters motsvarande organisationer.

    Allt gott,
    Rebecca
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.