Kan beställaren faktureras samma timpris för en praktikant som för en annan arkitekt?

Hej,
Som rubriken lyder, är det okey att ett företag fakturerar samma belopp för en praktikant som en fast anställd? På kunds faktura står det bara arkitekt där det på anställdas kontrakt står praktikant.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.
    Det finns inget som hindrar att arkitektkontoret anger ”arkitekt” på fakturan även om arbetet utförts av en praktikant. Normalt har ju praktikantens arbete kvalitetssäkrats av en annan arkitekt så att kunden får en fullgod leverans.
    Lena Engelbrekt Koordinator
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.