Lönerevision och tjänstledighet?

Hej! Jag är tjänstledig för studier sedan oktober 2022. Ska återgå i tjänst i augusti 2023. Jag kommer att bli kallad till lönesättande samtal snart. Kan jag hävda ett fantastiskt arbete under januari till september och att jag därmed borde få en bra förhöjning? Eller gör min tjänstledighet att jag inte kan räkna med löneförhöjning alls? Hur ska jag tänka? Och vad kan jag kräva?

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.
    Vad som gäller beror delvis på anledningen till tjänstledigheten och om den anledningen har något särskilt skydd i lag eller avtal. Sedan får centrala och lokala kollektivavtal om lön följas utöver det. Du får gärna ringa vår juridiska rådgivning på 08-505 577 00 för att diskutera frågan vidare, öppettider hittar du här.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.