Lön även vid sommarpraktik?

Jag läser sista terminen på kandidatprogrammet i fysisk planering och söker nu praktik inför sommaren (tanken är att fortsätta med masterutbildning i höst). En arbetsgivare som jag kontaktat svarade att de är öppna för att ta emot mig men att de inte har möjlighet att betala någon lön. Hur ser ni på detta? Gäller era rekommendationer om praktiklöner även sommarpraktik för planeringsarkitektstudenter?

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Rekommendationerna om praktiklön gäller även under praktik mellan studieperioder, som i ditt fall. Praktik som anställd ska avlönas enligt rekommendationerna här  och vi ser ingen anledning till att du inte skulle omfattas av dem.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.