Vilken typ av ledighet under stipendieresa?

Hej!
Det kontor jag arbetar på har fyra veckors fast semester. Jag har tilldelats ett resestipendium för en resa på 28 dagar. För att inte behöva lägga hela stipendieresan under den fasta semestern, planerar jag att ta en eller ett par veckor extra ledighet. Skulle ni rekommendera tjänstledighet eller finns det ett bättre upplägg?
Anonym

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Allmän avtalad tjänstledighet, alltså obetald ledighet som avtalas mellan dig och din arbetsgivare under en förutbestämd tid, låter som det enda tänkbara alternativet här så länge du inte vill eller kan använda fler semesterdagar. För det fall du skulle ha inarbetad kompensationstid kan ett alternativ vara att även sådan tid används efter överenskommelse med arbetsgivaren. Det är dessa alternativ som finns.
    Kom ihåg att allmän avtalad tjänstledighet innebär att din årsinkomst minskar, vilket kan påverka nivån på eventuell framtida a-kassa, sjukpenninggrundande inkomst och inbetalningar till pension och att färre semesterdagar tjänas in.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.