Hur beräknas arbetstiden vid korttidsarbete?

Om man arbetar deltid (75% på heltidslön 57 000 sek) och blev erbjuden korttidsarbete, beräknas den på heltid eller utgår man från den deltid man har kommit överens innan korttidsarbete, dvs. 75%?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Korttidsarbetet utgår från den faktiska arbetstid du hade innan korttidsarbetet påbörjas, i ditt fall till exempel 20% av din 75%-tjänst. Om din deltid är "frivillig", t ex om du har små barn, kan du inte gå upp till heltid innan korttidsarbetet påbörjas. Tillväxtverket tittar på jämförelsemånaden som är tre månader innan stödmånaden, alltså den månad arbetsgivaren ansöker om stöd för korttidsarbete.
    Sveriges Arkitekter
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.