Friskvårdsbidrag under uppsägningstiden?

Hej!
Jag har blivit uppsagd pga. arbetsbrist. Kan jag utnyttja mitt friskvårdsbidrag under uppsägningstiden? t.ex. köpa ett halvårskort på gym. Har jobbat i 7 månader totalt.
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.
    Du kan nyttja ditt friskvårdsbidrag under uppsägningstiden på samma sätt som tidigare eftersom uppsägningstid räknas som vanlig anställningstid. Detta gäller under förutsättning att inget annat gäller enligt en eventuell policy om friskvård som kan finnas hos din arbetsgivare. Hör gärna av dig till oss om du hittar en sådan policy och har funderingar kring den.
    Sveriges Arkitekter
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.