Behöver jag försäkring för mitt företag?

Hej!
Jag är landskapsarkitekt och ritar förslag till renoveringar och anläggningar av trädgårdar. Jag gör inga bygglovshandlingar. Behöver jag någon försäkring för det?

Vid de tillfällen då jag sköter om någon av dessa trädgårdar tänker jag att jag behöver en annan slags försäkring - vilken?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga!

    Vi är tyvärr inte försäkringsförmedlare och har därför svårt att svara mer detaljerat kring vilken försäkring man bör ha.

    Sveriges Arkitekter har dock sett behovet av försäkring som arkitektföretagare och har därför handlat upp en försäkringslösning för medlemmar som ska vara anpassad för arkitektföretagande. Du kan läsa mer om den s k arkitektförsäkringen här https://www.arkitekt.se/arkitektforsakring/.

    Försäkringen tillhandahålls av Länsförsäkringar men frågor kring den kan man ta med vår försäkringsförmedlare Marsh. Du finner kontaktuppgifter på länken ovan.

    Isac Jonsson Förbundsjurist
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.