Skäligt arvode för visualiseringsarbete?

Hej,
Jag är student och skriver just nu mitt exjobb, men har blivit tillfrågad av en arkitekt om jag kan hjälpa till med visualiseringar av ett projekt. Det jag undrar är vad som är skäligt arvode för ett sådant uppdrag samt vilken typ av anställningsform som gäller, då det troligtvis handlar om max någon veckas arbete?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Det är svårt för mig att säga vilken lön som skulle vara skäligt men jag föreslår att du börjar med att titta på våra rekommenderade ingångslöner https://www.arkitekt.se/kunskapsbanken/ingangs-och-praktikloner/.

    Med det som utgångspunkt så kan du fundera kring ungefär vad du tycker att du borde tjäna.

    Vad gäller anställningsform uppfattar jag att det ska vara en tidsbegränsad anställningsform och i sådana fall ligger kanske en allmän visstidsanställning nära till hands.

    Gäller det någon form av speciallösningar kring anställning (vad gäller exempelvis anställningsform eller ersättningsmodell) och om man är medlem i Sveriges Arkitekter kan det vara bra att kontakta vår medlemsrådgivning för att diskutera vad det kan innebära. Man är naturligtvis även välkommen att kontakta vår medlemsrådgivning även om det är mer ordinära upplägg om man vill diskutera kring någon fråga.
    Isac Jonsson Förbundsjurist
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.