Varför är årstimplanerna likadana?

Hej,
Det brukar vara en viss skillnad på rekommenderat och fast årstimplan, men för 2020 och 2021 är dom lika?
(Uppdaterad )

Kommentarer

  • Hej och tack för din fråga.
    Ja, 2020 hade båda planerna samma antal timmar men det skiljde något åt gällande lediga dagar.
    Det brukar vara skillnad i planerna men vissa år blir det lika många timmar beroende på hur helgdagarna ligger. 2021 skiljde det några timmar mellan planerna.

    Meningen är att arbetsgivaren ska bestämma sig för en plan – den fasta eller den varierande - och följa den år efter år och inte välja den plan som har flest timmar, så det blir förutsägbart för alla parter.

    Aktuella planer finns alltid på vår webb för dig som är medlem.
    Isac Jonsson Förbundsjurist
    (Uppdaterad )
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.