A-kassa och ha ett handelsbolag vid sidan av?

Hej,
Jag är heltidsanställd på ett företag och är samtidigt inaktiv men delägare i mitt pappas handelsbolag. Kan det påverka om jag får a-kassa om jag blir uppsagd? Jag har förstått att om man har ett eget företag vid sidan så kommer ens ersättning baseras på ens lön från sitt företagande.

Hur fungerar det?

Kommentarer

  • Hej och tack för frågan.
    Alla a-kassefrågor hänvisar vi till din a-kassa, som behöver vara just Akademikernas A-kassa. Vänligen ta direkt kontakt med dem.
    Sveriges Arkitekter
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.